
Do najczęściej wybieranych rodzajów badań marketingowych zalicza się badanie satysfakcji klientów (sprawdź) – potrafi ono przynieść każdemu przedsiębiorstwu wielu bardzo cennych informacji, które okażą się również przydatne w praktyce. Spośród rozmaitych ofert badań ich wariantów jest bardzo dużo – przedsiębiorcy nieraz wybierają tzw. tajemniczy klient. W trakcie takich badań fachowo wyszkolony specjalista marketingu wciela się w kupującego i sprawdza, jak obsługa przebiega z jego perspektywy. Na pewno warto być świadomym, że badanie mystery shopping można bez problemu dostosować do konkretnego rodzaju działalności – zarówno do baru, jak i sklepu czy zakładu fryzjerskiego. Okazji, jakie współcześnie potrafi przynieść profesjonalnie prowadzone badanie satysfakcji klientów i inne marketingowe badania, jest nieprzeciętnie sporo i z tego powodu zdecydowanie warto z nich korzystać, żeby firma mogła wspaniale się rozwinąć.
Pozostałe bardzo doceniane z marketingowego punktu widzenia badania to także audyty jawne , a także benchmarking, które także są czasem wykonywane ze względu na znaczne zapotrzebowanie. Zdecydowanie warto mieć świadomość, że zawodowo prowadzony marketing to bardzo strategiczny czynnik ,który decyduje o rozwoju firmy – nie wyłącznie pozwala to otrzymać cenne informacje, lecz niekiedy również od razu poznać dużo świetnych rozwiązań. Dzięki temu można na przykład zmienić zasady programów motywacyjnych na znacznie bardziej opłacalne lub zadbać o większą rozpoznawalność marki.
