Opony na lato i zimę – ciekawostki dla zainteresowanych

przez | 10 lipca 2021
„Zima znów zaskoczyła drogowców” mawiają rok rocznie mieszkańcy Polski, jednak coraz częściej chłód dziwi nie specjalistów od utrzymania nawierzchni a samych kierowców. Ostre zimy odeszły już w niepamięć, jednak minusowa temperatura i śliska nawierzchnia stale są przyczyną dużej ilości stłuczek. Podczas zmiennych warunków atmosferycznych jedną z najważniejszych spraw jest właściwy dobór opon.

opona

Autor: NRMA Motoring and Services
Źródło: http://www.flickr.com
Wiele ludzi jeździ na oponach zimowych pełnych 12 miesięcy, co jest dużym błędem, a przede wszystkim może być bardzo niebezpieczne. Opony (opony pełne) zimowe zbudowane są z innego rodzaju gumy i w odróżnieniu od opon letnich kiepsko radzą sobie na wyboistych lub nagrzanych nawierzchniach. Niestety wymiana opon i mechanik muszą być stałym punktem w kalendarzu każdego kierującego; zob. . O niebezpieczeństwie posiadania letnich opon przy ujemnych temperaturach nie warto wiele pisać, wystarczy spojrzeć na ulicę po niedużych opadach śniegu i zobaczyć tańczące auta, które czeka nie tylko wymiana opon, ale i wizyta u mistrza w swoim fachu typu mechanik. Naprawa samochodów nie jest tania warto więc zaopatrzyć się w opony odpowiedniej jakości i zgodnie z kalendarzem przechodzić przeglądy.

Jeśli prezentowana problematyka Cię intryguje i chcesz ją poznać bardziej, więcej przeczytasz w linku (http://lankamerprzewozy.pl/oferta-przewozu-osob/) – to nieco odmienny punkt widzenia na tę tematykę.

Nie ma nic gorszego niż łysa opona na śliskiej nawierzchni. Kierowcy takich samochodów nie są w stanie zapanować nad swoim pojazdem. Faktem są słowa, że my Polacy powinniśmy bardziej dbać o swoje samochody, a przy tym o samych siebie. Naprawa samochodów to duży koszt, jednak z pewnością przekraczają go go ceny ewentualnego leczenia, rehabilitacji czy niepełnosprawności. Ostatnia nowelizacja kodeksu drogowego silnie zaostrzyła kryteria wydawania prawa jazdy, jednak problemem pozostają wiekowe modele samochodów na polskich drogach. Poza tym sam egzamin na prawo jazdy mógłby być ulepszony. Ciekawym rozwiązaniem jest model skandynawski, w którym młodzi kierowcy zdają podwójny test – pierwszy w miesiącach letnich na suchej nawierzchni, drugi zimą podczas ostrych północnych mrozów. W ten sposób zdający mają możliwość zdobycia i przećwiczenia umiejętności jazdy w niełatwych warunkach atmosferycznych. Ilu młodych polskich kierowców wie jak zachować się podczas poślizgu – na pewno niewielu. Do skandynawskich standardów jeszcze nam daleko, dlatego warto zaopatrzyć swoje 4 koła w odpowiednie opony.

opony zimowe

Autor: lungstruck
Źródło: http://www.flickr.com
Mieszkańcy krajów zachodniej Europy mogą pozwolić sobie na wygodę poruszania się na oponach całorocznych. Po pierwsze posiadają znakomicie utrzymane drogi, po drugie klimat jest dla nich raczej łaskawy (poza kilkoma wyjątkami). Nas pogoda nie oszczędza, z jednej strony ma to swoje plusy, ponieważ mamy świadomość jak radzić sobie z przeszkodami, z drugiej nie powinniśmy nie doceniać mrozów, a mieć na uwadze swoje bezpieczeństwo na ulicy.