znaczniejszy profil opony wiąże się z poprawą komfortu, ale niewielką stabilnością samochodu na szybko pokonywanych zakrętach; węższe opony mogą powodować nieco wydłużoną drogę hamowania, ale np. przyjemniejsze prowadzenie auta w koleinach podczas deszczu.
Dobierając opony, należy pamiętać o indeksach nośności i prędkości. Jeżeli opona jest określona jako 195/65 R15 91H, to: „195” może oznaczać szerokość opony w milimetrach, „65” to profil opony, „15” to średnica osadzenia, „91” to indeks nośności, a „H” to indeks prędkości. Indeksy nośności i prędkości są ze sobą powiązane: indeks nośności może określać maksymalne obciążenie opony (opony Continental) (w tym przypadku 615 kg) przy prędkości pokazanej indeksem prędkości (w naszym przypadku H = 210 km/h). Z kolei indeks prędkości opisuje nam maksymalną dopuszczalną prędkość jazdy przy obciążeniu wskazanym przez indeks nośności. Nowe opony
Z pewnością nie warto kupować opon z indeksem prędkości „V” (do 240 km/h), jeżeli nasz samochód wymaga opon o indeksie prędkości „T” (do 190 km/h). Opony o znacznym indeksie prędkości są bardziej wrażliwe na działanie niskich temperatur, mogą być też trochę sztywniejsze od opon o niskim indeksie. Podsumowując, najlepiej, jeżeli nabywając opony, wybieramy jeden z rozmiarów polecanych przez twórców samochodu. Wszelkie odstępstwa, chociaż często możliwe, mogą mieć wpływ na zachowywanie się samochodu. Wymieniając rozmiar opon, robimy to na własną odpowiedzialność.