Broszurki marketingowe – ciekawostki

przez | 24 czerwca 2023
Foldery promocyjne pojawiły się w Polsce w dziewięćdziesiątych latach wraz z wejściem na polski rynek supermarketów. Dziś nie jedynie przez grupy handlowe, ale również przez samych nabywców postrzegane są jako kluczowy środek łączności sieci z konsumentem.

Nawet nieduże sieci handlowe mające zaledwie kilka, paręnaście sklepów wydają częstokroć broszury marketingowe. Są one obecnie głównym narzędziem łączności sieci handlowej z odbiorcą.

gazetka tesco

Jedną z najbardziej skutecznych form reklamy jest zademonstrowanie konsumentowi ceny przed oraz po obniżce, sposób ten stosują gazetki reklamowe, których zbiór publikuje . Do tego przekaz wzmacniany jest informacją, iż taka obniżka ma charakter jedynie przejściowy. Nie jest to jednak jedyna metoda promocji. Poniektóre sieci dyskontowe starają się wywabić klientów promocjami tematycznymi (np. na produkty gospodarstwa domowego, zabawki czy też artykuły dekoracyjne.

Poza bezpośrednim wpływem na żywołapka na szczury wysokość sprzedaży foldery marketingowe mają utrwalać konkretną markę w świadomości odbiorców – funkcje gazetki to: reklama propozycji sieci, powiększanie rozpoznawalności marki a także informacja o położeniu punktów sprzedażowych danej sieci sprzedażowej.

Gazetki reklamowe są też wydawane w edycji internetowej. Te klasyczne dostępne są od razu przy wejściu do supermarketu. To szybka jak też dostępna forma promocji. Sklepy w ów sposób trafiają do konsumentów, którzy na co dzień nie mają do czynienia z internetem. Wersja papierowa broszurki promocyjnej jest także dostarczana przez dystrybutorów do skrzynek pocztowych.

Nie uciekniemy od rozwoju cywilizacyjnego. Większe sieci hipermarketów posiadają już gazetki reklamowe w formie elektronicznej osiągalne w edycjach mobilnych na smartfony. Świat gna do przodu. Ważne, iż mamy prawo wyboru z których serwisów korzystać, jaką wersję gazetki reklamowej wyselekcjonować, papierową czy internetową. W internecie jest wiele serwisów poświęconych katalogom promocyjnym. Przeważnie mają one wewnętrzną przeglądarkę dzięki której prędko odnajdziemy interesującą nas gazetkę. Wystarczy napisać na przykład: Ikea oferta bądź Castorama gazetka aktualna ().