
Jedną z najbardziej skutecznych form reklamy jest zademonstrowanie konsumentowi ceny przed oraz po obniżce, sposób ten stosują gazetki reklamowe, których zbiór publikuje . Do tego przekaz wzmacniany jest informacją, iż taka obniżka ma charakter jedynie przejściowy. Nie jest to jednak jedyna metoda promocji. Poniektóre sieci dyskontowe starają się wywabić klientów promocjami tematycznymi (np. na produkty gospodarstwa domowego, zabawki czy też artykuły dekoracyjne.
Poza bezpośrednim wpływem na żywołapka na szczury wysokość sprzedaży foldery marketingowe mają utrwalać konkretną markę w świadomości odbiorców – funkcje gazetki to: reklama propozycji sieci, powiększanie rozpoznawalności marki a także informacja o położeniu punktów sprzedażowych danej sieci sprzedażowej.
Gazetki reklamowe są też wydawane w edycji internetowej. Te klasyczne dostępne są od razu przy wejściu do supermarketu. To szybka jak też dostępna forma promocji. Sklepy w ów sposób trafiają do konsumentów, którzy na co dzień nie mają do czynienia z internetem. Wersja papierowa broszurki promocyjnej jest także dostarczana przez dystrybutorów do skrzynek pocztowych.