Jak przebiega zakup towarów od chińskiego producenta ?

przez | 27 lutego 2023
Chiny to ogromny kraj, gdzie wytwarza się właściwie wszystko. Przy taniej sile roboczej artykuły są o wiele tańsze niż w pozostałych częściach globu. Wyszukanie właściwego towaru, czy też grupy produktów jest najistotniejszą cząstką interesu importowego. Chiny są dużym partnerem handlowym Polski w Azji pod względem wartości wymiany handlowej łącznie, również wielkości importu.

Najlepszą metodą, z punktu widzenia przedsiębiorcy z Polski na wyszukanie partnera z Chin jest internetowa platforma biznesowa. Portale przeważnie częściowo kontrolują wiarygodność producentów. Jeśli zdecydowano zakupić artykuł od chińskiego wytwórcy, powinno się stwierdzić czy obok oferty widnieje identyfikator certyfikatu zaufania.

import z Chin

Autor: Richard Barton
Źródło: http://www.flickr.com

Import z Chin można powierzyć firmie zewnętrznej, która za taką usługę pobiera prowizje. Dobrodziejstwem owego rozstrzygnięcia jest zminimalizowanie ryzyka związanego z importem bezpośrednim, także pozostawienie formalności sprofilowanym podmiotom, w szczególności znającym się na lokalnym rynku chińskim. Taki podmiot zajmie się znalezieniem dostawców, oceną, negocjacjami handlowymi, sprowadzeniem próbek towarów, dozorem nad dokonaniem zamówienia, kontrolą jakości, również wysyłką produktów i obsługą celną.

Najłatwiejszym postępowaniem rozróżnienia jednostki pośredniczące od kluczowych producentów jest przejrzenie oferty, jeżeli jest duża najprawdopodobniej w takim przypadku mamy do czynienia z pośrednikiem. Wwóz tych produktów może okazać się droższy.

Czy czujesz chęć przeczytać na następnej witrynie nasz aktualny artykuł (http://www.hft71.pl/)? Sądzimy, że tak. Zatem zapraszamy do kliknięcia.

Pozytywem pośredników może być z kolei dokładniejsze przekrojowe rozeznanie w danym segmencie rynku, oraz wyłonienie wyrobów najlepszej formy. Na domowej stronie internetowej danego producenta należy szczególną uwagę zwrócić na certyfikaty.

Import z Chin łączy się z odmiennymi rodzajami negocjacji aniżeli wykorzystywane w handlu krajowym, przede wszystkim rodzaje i reguły płatności, okoliczności umów handlowych, jak też znacznie dłuższe terminy dostaw produktów niż w wypadku zleceń składanych u krajowych kooperantów (czytaj więcej. Kłopoty komunikacyjne wynikające z bariery językowej oraz znaczące różnice w mentalności i kulturze biznesowej nierzadko są elementem utrudniającym rozwój interesu.