Nieuczciwa rywalizacja w reklamie liczy na na wywołanie mylnego wrażenia przede wszystkim co do pochodzenia towaru, wartości czy ilości. Reklama taka sprawia, że powstałe na jej podstawie poglądy nie są zgodne ze stanem rzeczywistym. Do błędów dochodzi na skutek stosowania mylnych, dwuznacznych, czy celowo ogólnikowych oznaczeń, mylących i dezinformujących. Znajdujące się w niej idane są fałszywe w sensie finansowym. Wszelki sztuka takiego przedmiotu powinien faktycznie posiadać wartości, na jakie reklama zwraca uwagę. Klient ma prawo przewidywać, że każdy sztuka artykułu jest niezgorszy od zachwalanego.Bardzo często mówi się raptem o zaletach, a zataja złe cechy.Nie wolno imitować reklamy odrębnego zakładu, używać podobnych materiałów, naklejek i ulotki o takiej samej kolorystyce, kształcie, stylistyce napisów, o łudząco podobnym układzie elementów graficznych.

Jak zarejestrować znak towarowy można dowiedzieć się w kancelarii patentowej. Rejestracja znaku towarowego cena może być dokonywana na rzecz przedsiębiorstwa i tylko dla produktów będących tematem jego działalności gospodarczej. Rejestrując znak towarowy biznesmen może dobierać między procedurą kraju, regionu (europejską) i międzynarodową.
Wycena znaku towarowego nie należy do najłatwiejszych zadań. W praktyce nie istnieje jedyna dobra metoda, która odzwierciedlałaby jej wartość w sposób jednoznaczny. Ponadto ważne jest doświadczenie osób wyceniających.