Lojalni klienci

przez | 14 lutego 2023
W ciągu ostatnich lat zmieniło się mocno w naszym kraju podejście do klientów. Nie ma znaczenia to, czego klienci chcą, są traktowani coraz lepiej. Przedsiębiorstwa czują się w obowiązku zadbać o swoich klientów, ponieważ konkurencja na rynku sprawia, że osoba niezadowolona z produktu czy pracy jakiejś firmy po prostu więcej nie podejmie współpracy.

Z tego powodu dużo większe znaczenie ma marketing (polecamy pozycjonowanie sklepów internetowych) relacji >>link do strony<< Aby klient powrócił

Za tym pojęciem ukrywa się sporo czynników, lecz każde z nich ma jeden cel – zatrzymanie klienta i zachęcenie go do kolejnego skorzystania z usług przedsiębiorstwa albo nabycia jakiegoś towaru. W największych korporacjach są nawet osobne departamenty zajmujące się tylko tym zagadnieniem.

Zakupy przez internet

Autor: iStock
Źródło: iStock

Metody są bardzo różnorodne. Wszelkiego rodzaju karty stałego klienta, zniżki przy następnym zakupie czy różnorodne programy lojalnościowe. Wszytko to robi się dlatego żeby przekonać klienta do ponownego nawiązania współpracy. Najczęściej są to karty na punkty, na przykład na stacjach benzynowych, w kawiarniach czy w restauracjach. Zwykle są to znane sieciówki. Spotkać również można karty, na których zbieramy kolejne pieczątki. Po uzbieraniu określonej ich liczby dostajemy prezent albo nie płacimy za usługę. Tego rodzaju rozwiązanie możemy znaleźć na przykład w zakładach kosmetycznych.

Najważniejsza jest jakość

banknoty

Autor: Ervins Strauhmanis
Źródło: http://www.flickr.com

Oczywiście same programy lojalnościowe >>oferta<< nie zdadzą egzaminu. Wyłącznie, jeśli usługa lub produkt są odpowiedniej jakości, są szanse na powodzenie tego rodzaju działań. Jeżeli firma niewłaściwie traktuje swoich klientów lub sprzedaje produkty złej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powrotu klientów czy zwiększenia sprzedaży. Należy o tym pamiętać.

Klienci dziś są o wiele bardziej wymagający niż kilkanaście czy parędziesiąt lat wstecz. Obecnie są świadomi swoich praw i egzekwują je. Coraz więcej ludzi już nie ma oporów przed reklamowaniem towarów albo usług, przed żądaniem zwrotu pieniędzy i zlikwidowania usterek. Warto zdawać sobie sprawę, że odpowiednio traktowany klient wraca. Jeżeli dostaje usługę czy produkt wysokiej jakości – poleca je innym, a to doskonała reklama.