Jak wygląda sprawdzanie certyfikatów SSL?

przez | 8 czerwca 2022
Szukając dobrego certyfikatu SSL nie powinniśmy brać pod uwagę jedynie jego kosztu. Trzeba sprawdzić jaką kontrolę gwarantują także odmienne klasy certyfikatów oraz w jaki sposób zabezpieczyć równocześnie kilka adresów za pomocą jednego certyfikatu.
Funkcjonuje wiele certyfikatów SSL, np.

temperatura

Autor: Tytan Professional
Źródło: Tytan Professional
certyfikacja

Autor: Partha S. Sahana
Źródło: http://www.flickr.com
Wildcard lub Extended Validation. Zdarza się tak, że osoby nie wiedząc jaką konkretnie certyfikację dobrać, decydują się na tę najtańszą. Jednak to, co jest dobrym rozwiązaniem dla naszej kieszeni, nie zawsze jest dobrym pomysłem jeżeli chodzi o bezpieczeństwo witryny internetowej. Certyfikacja SSL to narzędzie zaprojektowane do konkretnych celów. Te z nich, które zupełnie starczą na bloga, to mogłyby się okazać niewystarczające dla sklepu internetowego. Jeżeli chcesz kupić odpowiednie zabezpieczenie, to musisz zapoznać wątek certyfikatów SSL. Wszystkie one przesyłają dane między przeglądarką a stroną funkcjonującą w domenie. Ale nie jest to jedyną rolą certyfikatów SSL. Ponadto w różnym szczeblu są one wykorzystywane do potwierdzania informacji o właścicielu danej witryny internetowej.
Najważniejszym poziomem kontroli jest weryfikacja konkretnej domeny. W czasie zamówienia sprawdza się, czy dane właściciela domeny figurujące w bazie Whois są identyczne jak dane, które są w pliku CSR oraz wysyłane podczas zamówienia certyfikatu. Ponadto wystawca certyfikatu sprawdza też, czy pod zgłoszoną domeną funkcjonuje serwis www.

Chcesz dowiedzieć się więcej na opisywany wątek? To bardzo dobrze, ponieważ pod linkiem forklift skup wózków widłowych znajdziesz interesujące dane, które Cię wciągną.

Sama certyfikacja nie jest złożona. Wystarczyłoby utworzyć odpowiednie konto pocztowe w konkretnej domenie i potwierdzić zamówienie, które pozostanie następnie przesłane pod ten właśnie adres mailowy. Zaletą jest szybkość procesu kontroli.

Przebiega ona automatycznie i nie wymaga przesyłania jakichkolwiek dokumentów. Z drugiej strony użytkownik nie jest świadomy faktu, czy strona na której przebywa w rzeczywistości należy do danej firmy albo organizacji.