Kilka cennych wskazówek odnośnie pisania ciekawych artykułów

przez | 1 lutego 2022
Jednym z najważniejszych działań marketingowych w branży internetowej jest przygotowywanie dobrej jakości tekstów reklamowych. Ich długość czy problematyka niezwykle się od siebie odróżniają, jednak łączy je jedna cecha: powinny być prawidłowe pod względem stylistycznym, językowym czy interpunkcyjnym oraz ortograficznym.
Aby móc uznawać dany artykuł za profesjonalny, musi spełnić pewne warunki.

fotografijka - sklep

Autor: Daniel Jolivet
Źródło: http://www.flickr.com
Jednym z nich jest stosownie napisany tytuł. powinien się on odnieść wprost do tekstu i skłaniać do jego przeczytania. Tytuł może zostać napisany w formie pytania. Najkorzystniej, aby było ono zastanawiające. Teksty powinny być zwięzłe oraz konkretne, ponieważ żadna osoba nie lubi tzw. „lania wody”. Przykładowo jeżeli mielibyśmy napisać artykuł o reklamie, nie ma sensu w jednym artykule wspominać o wszystkich jej formach. Zdecydowanie korzystniej byłoby wybrać przykładowo 3 i na nich się skoncentrować. W jednym akapicie należałoby pisać o jednym wątku, natomiast cały tekst mógłby traktować o jednym problemie.
Nie warto stawiać zbyt wielkiej liczby pytań. Zdecydowanie lepiej będzie od razu na nie odpowiedzieć w bardzo precyzyjny sposób. Odpowiednią metodą na pisanie dobrych tekstów jest zwracanie się do czytelników per „Ty”. Należy zwrócić uwagę na formę. Trzeba zwrócić uwagę, żeby była taka sama w całym artykule.

Nie masz ochoty zakończyć intrygującego tematu na tym artykule? Więc namawiamy do następnych – kliknij w źródło salaterki szklane i przenieś się na analogiczną witrynę.

Nie powinno się we wstępie albo w środku tekstu pisać: „my będziemy”, a pod koniec tekstu „ty będziesz”.

Istnieje kwestia, czy należy pisać „Ty” z małej litery czy też z wielkiej. Zgodnie ze słownikiem powinno używać się małej litery, jednak można użyć maniery zapisywania „Ty” z dużej i traktować to jako forma grzecznościowa.