Mniej typowe sposoby reklamowania swojego lokalu czyli jak w praktyce można wykorzystać reklamę wifi.

Współczesne czasy są coraz bardziej opanowane przez elektronikę i media społecznościowe. Smartfonów używa już więcej niż pół Polaków, nie tylko żeby dzwonić, lecz również do sprawdzania internetu i rozmawiania ze znajomymi przy pomocy mediów społecznościowych. Dlatego też bardzo często zaczynają się pojawiać zakusy, aby tę aktywność i używanie smartfonów wykorzystać w reklamie i promocji. Między innymi umożliwia to wifi marketing, coraz częściej używany w rozmaitych lokalach i restauracjach.

restauracja

Autor: César
Źródło: http://www.flickr.com

W największym skrócie wifi reklama będzie polegać na tym, że będzie się udostępniać klientom darmowy dostęp do szybkiej sieci internetowej. Ale w zamian w czasie logowania na przykład do Facebooka można takim klientom wyświetlić jakieś reklamy. Dodatkowo, tego typu marketingowe komunikaty przekazywać można również po opuszczeniu placówki, przez co zastosowania tego typu reklamy stają się coraz większe. Można w tym celu wykorzystywać klasyczne wiadomości e-mail, lecz również różnego rodzaju społecznościowe media. Spora ilość lokali zaczyna również wykorzystywać ten sposób do przekazywania swoim klientom wiadomości o różnego rodzaju obowiązujących kodach promocyjnych i rabatach. Polacy je bardzo lubią i chętnie z nich korzystają, więc zaoferowanie im po zalogowaniu jakiejś świetnej oferty naprawdę może być bardzo skuteczne. Co więcej taki marketing restauracji ma jeszcze jedną ważną zaletę. Poprzez dane, jakie zostaną pozostawione po logowaniu, można się z takimi osobami znów po jakimś czasie kontaktować.

wifi w restauracji

Autor: Cory Doctorow
Źródło: http://www.flickr.com

Przesłanie nowej oferty za tydzień czy miesiąc wiele osób zachęci do tego, żeby jeszcze raz odwiedzić dane miejsce. Budowanie takiej sprawdzonej grupy klientów jest bardzo ważne, gdyż to właśnie oni często będą odpowiadać za sporą część zysków. Przez reklamę wifi koszty zdobycia nowych są nieporównywalnie mniejsze, niż przy typowych metodach, przy jednocześnie dużo wyższej skuteczności. Wszystko wskazuje na to, że rynek reklamowy będzie się również w tym kierunku rozwijał, ponieważ zaprezentowane rozwiązania dają naprawdę sporo.