Jak prowadzić marketing restauracyjny?

Branża restauracyjna w Polsce rośnie w czasie bardzo szybko. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka: rozszerzenie świadomości kulinarnej Polaków, powodzenie programów takich jak chociażby Top Chef czy Master Chef oraz wzrost pensji w wybranych sektorach gospodarki. Dzięki czemu Polacy coraz chętniej udają się do lokali gastronomicznych ażeby spróbować niezwykłych propozycji kulinarnych.

wifi w restauracji

Autor: Cory Doctorow
Źródło: http://www.flickr.com

Właściciele lokali robią co mogą żeby zachęcić klientów do swoich miejsc. Istotnym aspektem jest oczywiści menu konkretnego miejsca jak i popularność, jaką się cieszy. W każdym razie każda restauracja powinna ulokować pewne środki w odpowiedni marketing. Idealnie sprawdza się tutaj fanpage na Facebooku. Można zauważyć nawet pewien trend, w którym restauracje nie mają własnych stron internetowych a tylko albo aż stronę na Facebooku. Marketing restauracji może przybierać przeróżne formy, niemniej obecność w sieci jest w obecnych czasach szalenie istotna. Klienci używają w pierwszej kolejności Internetu aby zrewidować dane miejsce – menu, komentarze albo chociażby trasę dojazdu. Konsument musi zazwyczaj zobaczyć co jest w stanie zjeść i jak wygląda konkretne jedzenie zanim pojawi się w restauracji. Marketing restauracji to przede wszystkim bycie na czasie z dzisiejszymi trendami panującymi na rynku. Ważnym aspektem w marketingu jest odpowiednie postępowanie na polu SEO czyli optymalizacji wyszukiwań własnej witryny internetowej w sieci. W ostatnim czasie wzrasta także współpraca z wpływowymi blogerami kulinarnymi, jacy są w stanie pomóc w zaistnieniu naszego lokalu. Dobrym rozwiązaniem jest także wifi reklama, dzięki której jesteśmy w stanie sugerować osobom używającym sieci w lokalu ażeby polubiły nasz profil na Facebooku, zaprezentować dane reklamy czy też kontaktować się w późniejszym okresie po tym jak opuszczą nasza restaurację.

restauracja

Źródło: pixabay.com

Konsument łączy się z naszą siecią wifi poprzez profil na portalu społecznościowym tj. Twitter, Facebook czy też przez konto Google. Po procesie logowania otwiera się witryna lokalu, która ma za zadanie zaangażować gościa czy zaproponować promocje czy ciekawe materiały z życia lokalu. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie zbadać zachowanie klienta, sugerować treści związane z naszym lokalem. Na pewno wifi reklama to odpowiednie rozwiązanie dla każdego biznesu, któremu zależy na dostarczeniu własnym klientom bezpiecznego połączenia internetowego. kolejnym aspektem jest zbieranie istotnych dla naszego przedsiębiorstwa danych marketingowych w celu przyszłego promowania naszego biznesu.