Postępowania sprzeczne z prawem i dobrymi obyczajami jako czyn nieuczciwej konkurencji w reklamie.

Konkurencja rozumiana jest w ekonomii za początek niezależnego rynku. Nie znaczy to jednakże że każde konkurencyjne zachowanie sprzyja rozbudowie wolnego rynku. Zdarzają się bowiem takie praktyki rynkowe, które co prawda mając nominalne znamiona rywalizacji zagrażają lub naruszają rozwój niezależnego rynku. Temu istnieje konieczność ochrony wolnego rynku przed tego typu szkodliwymi czynami.

Nieuczciwa konkurencja w reklamie to przeważnie: reklama sprzeczna z dobrymi zwyczajami i uchybiająca godności persony, reklama wdrażająca womyłkę.Bardzo często formułowane są skargi uchybiające godności człowieka i dyskryminacji ze względu na płeć wobec reklam, w których znajdują się kobiety. Chodzi głównie o wizerunek kobiety w przekazach reklamowych.

Nieuczciwa rywalizacja w reklamie liczy na na wywołanie mylnego wrażenia przede wszystkim co do pochodzenia towaru, wartości czy ilości. Reklama taka sprawia, że powstałe na jej podstawie poglądy nie są zgodne ze stanem rzeczywistym. Do błędów dochodzi na skutek stosowania mylnych, dwuznacznych, czy celowo ogólnikowych oznaczeń, mylących i dezinformujących. Znajdujące się w niej idane są fałszywe w sensie finansowym. Wszelki sztuka takiego przedmiotu powinien faktycznie posiadać wartości, na jakie reklama zwraca uwagę. Klient ma prawo przewidywać, że każdy sztuka artykułu jest niezgorszy od zachwalanego.Bardzo często mówi się raptem o zaletach, a zataja złe cechy.Nie wolno imitować reklamy odrębnego zakładu, używać podobnych materiałów, naklejek i ulotki o takiej samej kolorystyce, kształcie, stylistyce napisów, o łudząco podobnym układzie elementów graficznych.

plakat reklamowy

Autor: Roberto Nieves
Źródło: http://www.flickr.com

Jak zarejestrować znak towarowy można dowiedzieć się w kancelarii patentowej. Rejestracja znaku towarowego cena może być dokonywana na rzecz przedsiębiorstwa i tylko dla produktów będących tematem jego działalności gospodarczej. Rejestrując znak towarowy biznesmen może dobierać między procedurą kraju, regionu (europejską) i międzynarodową.

Cena rejestracji znaku towarowego jest podzielona na opłatę jednorazową i opłatę okresową.Płatność jednorazowa – od poszczególnych czynności Robionych w postępowaniu rejestrowym. Podstawową kosztem od wniosku o udzielenie prawa ochronnego od trzech klas towarowych wynosi 500 zł (wniosek w formie elektronicznej), 550 zł (wniosek w formie papierowej). Za każdą dodatkową klasę dopłacić należy dodatkowo 120 zł.Taksa okresowa – za udzielenie pierwszego, dziesięcioletniego okresu ochrony – w zależności od liczby klas produktów, dla oznaczenia których ma być stosowany znak towarowy, wynoszą odpowiednio 400 zł lub 450 zł.

Wycena znaku towarowego nie należy do najłatwiejszych zadań. W praktyce nie istnieje jedyna dobra metoda, która odzwierciedlałaby jej wartość w sposób jednoznaczny. Ponadto ważne jest doświadczenie osób wyceniających.